Sandy update en G.I. Joe - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvon - WaarBenJij.nu Sandy update en G.I. Joe - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvon - WaarBenJij.nu

Sandy update en G.I. Joe

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

26 Oktober 2012 | Verenigde Staten, New York

Het ziet er naar uit dat wij het allemaal gaan missen en dat wij gewoon naar huis kunnen. Als het goed is komen de eerste zware winden zondag aan wal en de echte storm maandag of dinsdag. Op tv word gezegd dat heel New York er mee bezig is maar ik heb er vandaag weinig van gemerkt. We zijn vandaag in Lower Manhattan geweest en ik heb niks anders dan anders gezien. Hooguit dat ze met de hekjes van de metro bezig zijn en dat kan wel kloppen want ze gaan de metro afsluiten als de storm komt.

Op de tv worden mensen geïnstrueerd om een overlevingspakket aan te leggen. Flessen water die je leeg giet in zakken en die leg je dan weer in de vriezer (waarom in zakken weet ik niet), dan heb je water genoeg en blijft dat wat in je vriezer ligt ook langer bevroren als de stroom uit gaat. Extra eten, zeker om een week te kunnen overleven, sla ook dingen die je kinderen lekker vinden. Extra batterijen voor zaklamp en niet heel onbelangrijk een zaklamp. Een opgeladen telefoon en eventueel een extra accu want wie weet hoelang de elektra uit is. Een radio die het op batterijen doet zodat je het nieuws kan luisteren. Contant geld, de ATM (pin automaat) zal afgesloten worden. En er werden nog veel meer dingen gezegd maar die ben ik ff kwijt.

Vanmorgen zijn we als eerste richting meatdistrict gegaan. Dat schijnt een hip winkelgebied te zijn en daar zit het museum van 9/11. Als eerste kwamen we aan bij het museum, we hadden pech want we hadden moeten reserveren en dat hadden we niet gedaan. Dus jammer joh, geen museum. Daarna door het meatdistrict, hier hebben ooit alle slachthuizen van New York gevestigd gezeten. Inmiddels zijn er nog maar een paar over en is de rest omgetoverd tot een gezellig winkel gebied. Of het hip is? Ja, het was gezellig. Ik weet niet of je van hip kan spreken, maar het zag er leuk uit.

Daarna nog maar eens statue of liberty geprobeerd maar dat was een grote ramp. Daar stond niet een rij tot het einde van de dag, daar stond een rij tot aan morgenmiddag. Halleluja niet normaal meer! Dus de volgende keer beter.
Omdat we daar nu toch waren zijn we helemaal om de punt van Lower Manhattan gelopen om bij pier 17 een broodje te eten. Alleen was het broodje werkelijk niet te hagelen. Het zag er niet lekker uit, het smaakte nergens naar en het droop van het vet. Getverderrie! Na dit heerlijke moment zijn we naar de walkway van de Brooklyn Bridge gegaan. We hebben de brug tot ver voorbij de helft gelopen. Vanaf de brug krijg je een heel mooi beeld van de skyline van Manhattan. Echt erg mooi. We waren helemaal kapot en versleten maar het uitzicht was prachtig hahaha.

Onze weg volgende weer omhoog richting het hotel. Ergens op broadway hoorde we een hoop getetter en sirene geloei. Er waren 6 politieauto’s overal en nergens vandaag gekomen, er stonden misschien wel een stuk of 25 agenten op de stoep en ja wel dat alles voor 1 boef. Er was 1 man in de boeien geslagen die even mee moest naar het bureau. Waarom? Geen idee ik heb het niet gevraagd.

Verder onderweg kwamen we Washington Square tegen. Daar zijn we misschien een kwartier op een bankje gaan zitten. Wat we in dat kwartier gezien hebben was geweldig. Heerlijk genieten op een bankje! Ik zal jullie een kleine situatie schets geven.

Het was een druk park waar veel mensen in en uit gaan, tijd besteden of gewoon gezellig zitten te kletsen. Tussen al die mensen komen er meerder voorbij met een skateboard, wonder boven wonder word er niemand geraakt en blijft alles en iedereen heel.
Vervolgens komt er een vrouw voorbij met netkousen, een rode bondjas en gouden, ja echt de glitter goud, plateauzool hakken. Ik denk dat ik wel weet wat voor werk die deed. Ze is koud voorbij en het volgend markante figuur trekt de aandacht. Nu was het de beurt aan Johnny Rockstar. Een man met een rock kapsel, een stoppelbaard en een rauwe stem. Op zich niet zo bijzonder zou je denken was het niet dat hij in een veel te korte broek liep, een Japanse badjas en zwarte pantoffels met een roze strikje boven op aan had. WE WILL ROCK YOU!
Op de een of andere manier stikt het in dit park van de honden. Ik heb nog niet zo veel honden gezien hier als in dit park en de ene hond is nog leuker dan de ander. Lekker eigenwijs! Kleine en grote, die de tent afbreken als ze elkaar zien en alles door elkaar. Een die gezellig naast zijn baas recht op op het bankje zat. Hahaha, helemaal geweldig.
Vervolgens komt er een hele stoere neger voorbij met een schattig zwart handtasje. Stond wel heel gezellig! Een zakenvrouw met een dikke bonk kauwgom in dr giechel die bellen liep te blazen. En een vrouw die met een fietshelm en zadel voorbij kwam. Hey, waar is je fiets!?!? Whahaha blijkbaar was die gepikt en had ze alleen haar helm en zadel nog of was het haar preventie tegen het pikken. Whahaha.
Maar vlak voordat we op gaan staan om weer verder te lopen komt het klapstuk van de dag. G.I. Joe op safari. Whahaha een niet al te grote maar zeer gespierde bruine man, in een korte broek, veel te grote lichtbruine bergschoenen er onder, een leren bodywarmer met een bonte voering, geen shirt, een cowboyhoed en hier en daar wat leren bandjes. Hij zag er gevaarlijk uit whahahaha we hebben zo ontzettend gelachen. Want het was niet alleen lachwekkend om te zien maar je gaat er gelijk een verhaal bij verzinnen wat hij allemaal gaat doen vandaag. Helemaal top zulke mensen.

Daarna zijn we doorgelopen (geslenterd, gesloft en gekropen) naar Time Square waar we voor de laatste keer gegeten hebben. We hebben er van genoten. Zowel van de laatste avond maaltijd hier in New York als de hele week vol gekke en leuke momenten. We hebben veel gelachen, gelopen en pijnlijke spieren gehad maar het was allemaal de moeite waard. Dit neemt niemand meer van ons af.
Morgen al weer naar huis (voor nu ziet het er naar uit dat het gaat lukken) wat is de week toch snel voorbij gegaan.

• 27 Oktober 2012 - 23:50

Els:

Hallo lievies,

Wat is het snel gegaan zeg. Maar ik heb weer genoten van de verhalen. Ik vind dat je daar in Den Haag gewoon mee moet doorgaan hahaha.

Zoals ik je verhaal lees kan ik het helemaal voor me zien. Geweldig!!! Wat is het toch een kleurrijk land.

Nou geniet van jullie laatste avond en een hele goeie terugreis.

Dikke kus xxxxx Els

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

The Big Apple

Jaja het is weer Eppie story tijd. Dit keer blijft de jongens variant van de productielijn van Beek thuis en gaat de opper uitvoerder mee. Jups ik ga een week samen met moeders op stap.

Zoals al in eerdere verhalen geschreven ben ik in het bezit van een eigen wil, mening en kijk op het leven. Doe ik zo nu en dan lekker eigenwijs en ga ik graag tegen de stroming in.
Mijn moeder daar in tegen is iets rustiger, gereserveerder en denkt langer na over dingen. Is soms stront eigenwijs. Maar een ding moet ik haar na geven ze kan ook heel spontaan en totaal onverwachts uit de hoek komen. Zo spontaan dat ze het zelf niet eens door heeft.
Kortom, buiten het eigenwijze zijn, zijn wij elkaars tegenpolen wat nog wel eens voor leuke situaties zorgt.

Morgen vertrekken we vanaf schiphol naar New York. Waar we zeven dagen lang onze voetsporen achter zullen laten.
Het was wel nog even heel spannend of het wel zou doorgaan. We zijn alle twee ziek geweest afgelopen week. De opper uitvoerder was gammel en had behoorlijke buikpijn en ik lag plat met koorts, hoofd- en buikpijn, misselijk met alle gevolgen van dien en zo slap als een vaatdoek. Maar sinds vandaag ben ik (gelukkig) koorts vrij. Of ik helemaal beter ben? Nee ik voel me nog altijd slap en niet lekker maar t gaat beter dan gister dus we zullen zien wat er komen gaat.
Met de uitvoerder gaat het half om half. De ene keer een beetje beter dan de andere keer. Maar ook

We vertrekken allebei gammel en krakkemikkig maar we hebben er zin an!

28 Oktober 2012

These shoes are made for walkin

26 Oktober 2012

Sandy update en G.I. Joe

25 Oktober 2012

Hurricane Sandy on the way!

24 Oktober 2012

The Yellow Cab

23 Oktober 2012

Tafeltje dekje
Yvon

Achtergrond informatie. Het eerste gelukte product binnen het gezinnetje van ‘van Beek’ was een meisje. Ze kreeg de roepnaam Yvonne maar moest al snel ook naar vele bijnamen luisteren. Acht jaar later lukte het om het volgende product op de wereld te zetten. Dit tweede product was een jongetje geworden en moest luisteren naar de naam Ralph. Zoals wel vaker voorkomt bij nieuwe producten ontbrak ook bij deze twee een duidelijke gebruiksaanwijzing. Niet meegeleverd bij de een, niet bijgevoegd bij de ander. Zelfs niet in het Japans of Arabisch. Jammer voor de omgeving want die moest nu zelf uitvinden hoe er mee om te gaan, wat er van te verwachten en een inschatting te maken naar de capaciteiten. Al snel bleek een van de twee net zo buigzaam en flexibel te zijn als een houtenbint en kreeg dus al snel de bijnaam het ‘houten elfje’. Nummer twee was niet minder houterig maar had ook nog eens proppen gehakt in zijn oren, die vond het niet echt noodzakelijk om te luisteren wat zijn vader te vertelen had. Niet geheel verstandig maar ja. Na deze twee half gebakken producten werd de productie stil gelegd binnen gezin van Beek om verdere productie fouten te verkomen. Met de jaren mee kwamen er steeds meer fouten boven drijven van de twee eerste producten. Van klepperende kleppen tot de meest mooie buttons of van te grote voeten tot een sterke eigen wil. Ook bleken beide in het bezit te zijn van treiterballen gedrag, eigen kijk op het leven te hebben en prettig gestoord te zijn. Dit alles zorgde er voor dat de Eppies het bijzonder goed kunnen vinden met elkaar en meer dan alleen broer en zus zijn. Maatjes door dik en dun! Nou ligt het ons ook nog in de aard om in bijzondere en rare situaties verzeild te raken. Wat nog wel eens lachwekkende verhalen op kan leveren. Dit soort momenten willen we graag met de thuis blijvers delen. Dus lees en reageer gerust!

Actief sinds 29 Mei 2010