The Yellow Cab - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvon - WaarBenJij.nu The Yellow Cab - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvon - WaarBenJij.nu

The Yellow Cab

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

24 Oktober 2012 | Verenigde Staten, New York

Hoe kinderachtig kan je zijn. Nou je legt moeder en dochter in een twee persoonsbed, je laat ze allebei een net gekochte onderbroek aan doen die binnen 5 min voor geen meter zit omdat hij veel te groot is en je plan is geslaagd. We hebben gewoon de slappe lach gehad om twee onderbroeken.

We zijn vandaag Broadway afgelopen. Het was niet de bedoeling maar we zijn weer helemaal tot aan ground zero gelopen. Ik ga jullie zo vertellen waarom helemaal tot daar. Ik ga eerst vertellen waarom we er aan begonnen zijn.
Op Union Square heb je op een aantal dagen in de week boerenmarkt. Wij dachten dat is ff gezellig, eens ff kijken wat ze hier op de markt aanbieden. Het is altijd leuk om te zien hoe dat gaat in andere landen. Nou is Amerika in veel opzichten net als Nederland dus ook de boerenmarkt is niet anders dan een Nederlandse markt. Een verschil is er wel ze praten hier Engels. Whahaha
Ze verkopen hier bergen met pompoenen op de markt en spruitjes aan een stok. De pompoenen is een belangrijk onderdeel van de markt. Volgende week is het Halloween en dat is duidelijk te merken in de verkoop. Niet alleen op de markt maar ook in winkels. Over al zie je spinnenwebben, heksen en skeletten. Heel gezellig!

Gelijkertijd zaten er bij de markt twee boeken winkels in de buurt zodat ik nog even kon kijken. En jaja toen vond ik eindelijk het boek waar ik naar opzoek was. Ja ik helemaal happy en toen, ja en toen zat de CD die er in hoort te zitten er niet meer in.  Ik ga geen incompleet boek aanschaven, zeker niet als je er dik voor betaald. Ja, zei de goochem van de winkel ‘Somone took it’, Hmmm ja?!?! ‘Yeah now its gone’ jup dat had ik door. Potverdorie!

We waren in de tussen tijd ook lululemon tegen gekomen. Hier had ik van de week een onderbroek gekocht, nee niet diegene waar we zo’n lol om hebben gehad. Nee een die perfect zat en vooral bleef zitten. Dus ik ging een paar onderbroeken rijker de deur uit.

Daarna zijn we helemaal door gelopen naar het einde van Broadway. Daar zit een winkel, een heel leuke winkel, een winkel waar ze allemaal grote namen verkopen voor weinig geld. Ik had er vorige week al een super mooie, gave leren tas gekocht maar nu wou me moeder toch ook nog even kijken. We zijn nu ook op de dameskleding afdeling geweest,  nice! Ik kan je vertellen mijn koffer is ietsje zwaarder dan toen we aankwamen in New York. Ietsje maar, niet zo veel hoor! Hihi.

Vervolgens zijn we nog even door gelopen naar Pier 17 om wat foto’s te maken van alle lichtjes. Toen het tijd werd om terug te gaan naar het hotel besloten we een taxi te nemen en niet dat hele eind terug te lopen. Niet dat we dat gehaald hadden want mijn schoenen zijn versleten en kapot.
Dus goed de opzichter gaat een taxi regelen. Ik blijk geen taxiskils te hebben, of ze rijden door of ze weigeren ons mee te nemen. Maar de skils van me moeder zijn perfect. Ze steekt haar hand op, er stopt een zwarte auto, zij loopt door en steekt weer haar hand op, er stopt een tweede zwarte auto, ze blijft lopen en ik hobbel achter haar aan, ze steekt voor de derde keer haar hand op en ja er stopt voor de derde keer een zwarte auto. Whahahaha ik helemaal in een deuk er achteraan. Want ze bleef maar door lopen, inmiddels 3 zwarte taxi’s naar haar toeterend.
Ze stak haar hand op naar de Yellow cab, maar die waren of in of buiten gebruik. De black cab reageerde prima hahaha maar ja die wou ze niet, ze had haar zinnen gezet op een gele auto.
Na weer een aantal blokken gelopen te hebben hadden we dan eindelijk een gele taxi te pakken die ons terug wou brengen naar het hotel. Thank God!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

The Big Apple

Jaja het is weer Eppie story tijd. Dit keer blijft de jongens variant van de productielijn van Beek thuis en gaat de opper uitvoerder mee. Jups ik ga een week samen met moeders op stap.

Zoals al in eerdere verhalen geschreven ben ik in het bezit van een eigen wil, mening en kijk op het leven. Doe ik zo nu en dan lekker eigenwijs en ga ik graag tegen de stroming in.
Mijn moeder daar in tegen is iets rustiger, gereserveerder en denkt langer na over dingen. Is soms stront eigenwijs. Maar een ding moet ik haar na geven ze kan ook heel spontaan en totaal onverwachts uit de hoek komen. Zo spontaan dat ze het zelf niet eens door heeft.
Kortom, buiten het eigenwijze zijn, zijn wij elkaars tegenpolen wat nog wel eens voor leuke situaties zorgt.

Morgen vertrekken we vanaf schiphol naar New York. Waar we zeven dagen lang onze voetsporen achter zullen laten.
Het was wel nog even heel spannend of het wel zou doorgaan. We zijn alle twee ziek geweest afgelopen week. De opper uitvoerder was gammel en had behoorlijke buikpijn en ik lag plat met koorts, hoofd- en buikpijn, misselijk met alle gevolgen van dien en zo slap als een vaatdoek. Maar sinds vandaag ben ik (gelukkig) koorts vrij. Of ik helemaal beter ben? Nee ik voel me nog altijd slap en niet lekker maar t gaat beter dan gister dus we zullen zien wat er komen gaat.
Met de uitvoerder gaat het half om half. De ene keer een beetje beter dan de andere keer. Maar ook

We vertrekken allebei gammel en krakkemikkig maar we hebben er zin an!

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2012

These shoes are made for walkin

26 Oktober 2012

Sandy update en G.I. Joe

25 Oktober 2012

Hurricane Sandy on the way!

24 Oktober 2012

The Yellow Cab

23 Oktober 2012

Tafeltje dekje
Yvon

Achtergrond informatie. Het eerste gelukte product binnen het gezinnetje van ‘van Beek’ was een meisje. Ze kreeg de roepnaam Yvonne maar moest al snel ook naar vele bijnamen luisteren. Acht jaar later lukte het om het volgende product op de wereld te zetten. Dit tweede product was een jongetje geworden en moest luisteren naar de naam Ralph. Zoals wel vaker voorkomt bij nieuwe producten ontbrak ook bij deze twee een duidelijke gebruiksaanwijzing. Niet meegeleverd bij de een, niet bijgevoegd bij de ander. Zelfs niet in het Japans of Arabisch. Jammer voor de omgeving want die moest nu zelf uitvinden hoe er mee om te gaan, wat er van te verwachten en een inschatting te maken naar de capaciteiten. Al snel bleek een van de twee net zo buigzaam en flexibel te zijn als een houtenbint en kreeg dus al snel de bijnaam het ‘houten elfje’. Nummer twee was niet minder houterig maar had ook nog eens proppen gehakt in zijn oren, die vond het niet echt noodzakelijk om te luisteren wat zijn vader te vertelen had. Niet geheel verstandig maar ja. Na deze twee half gebakken producten werd de productie stil gelegd binnen gezin van Beek om verdere productie fouten te verkomen. Met de jaren mee kwamen er steeds meer fouten boven drijven van de twee eerste producten. Van klepperende kleppen tot de meest mooie buttons of van te grote voeten tot een sterke eigen wil. Ook bleken beide in het bezit te zijn van treiterballen gedrag, eigen kijk op het leven te hebben en prettig gestoord te zijn. Dit alles zorgde er voor dat de Eppies het bijzonder goed kunnen vinden met elkaar en meer dan alleen broer en zus zijn. Maatjes door dik en dun! Nou ligt het ons ook nog in de aard om in bijzondere en rare situaties verzeild te raken. Wat nog wel eens lachwekkende verhalen op kan leveren. Dit soort momenten willen we graag met de thuis blijvers delen. Dus lees en reageer gerust!

Actief sinds 29 Mei 2010
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 46144

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 24 September 2013

If you can dream it, you can do it!

20 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

The Big Apple

21 Februari 2012 - 03 Maart 2012

All the way to vancouver

04 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

From east to west!

Landen bezocht: