Tafeltje dekje - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvon - WaarBenJij.nu Tafeltje dekje - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvon - WaarBenJij.nu

Tafeltje dekje

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

23 Oktober 2012 | Verenigde Staten, New York

Het ontbijt is inbegrepen maar dat wil niet zeggen dat je plek aan een tafel hebt. Aan eten is geen gebrek maar tafels en stoelen is zeker een tekort. Vanmorgen was alles bezet en het zag er niet naar uit dat het snel beter zou worden. Dus dan maar terug naar de kamer. We hebben een klein bureautje staan die het goed doet als eettafel maar de strijkplank is ook een heel goed alternatief. Dus een achter het bureau en de ander achter de strijkplank. Een heerlijk relaxt ontbijtje.
Het weer zou vandaag redelijk zijn maar toen we buiten kwamen viel het een beetje tegen. Ik had teenslippers aan en die bleken toch een beetje te fris te zijn. Dat was dus rechtomkeer terug naar binnen om even om te kleden en schoenen aan het doen. Door al deze toestand waren we vooral toe aan koffie. Starbucks was snel gevonden.

Daarna zijn we opzoek gegaan naar het Grand Central terminal (centraal station). Een mooi en bijzonder gebouw. Grand central terminal werd opgevolgd door Chrysler Building, Sint Patrick Cathedral, Rockefeller Center, 5th Ave en Fao Schwarz.

Chrysler building vond ik mooi maar geen top attractie. Sint Patrick Cathedral was mooi het was alleen jammer dat ze aan het bouwen waren, zowel buiten als binnen stond het in de steigers. Binnen waren ze druk boven de hoofdingang bezig en gelijkertijd was er een kerkdienst aan de gang. Heel bijzonder. Wij hebben een kaarsje gebrand en alles zitten bewonderen. Wat de voorganger te melden had weet ik niet. Hij was moeilijk te verstaan maar ik moet ook zeggen dat ik geen aandacht voor hem had.
Rockefeller Center vond ik tegen vallen. Ik had daar mee van verwacht. 5th Ave was interessant, het was het rijke gedeelte. Dus je ziet veel duren winkels, dikke zwarte auto’s met chauffeur en vooral mensen met geld. Fao Schwarz is een speelgoed winkel waar je je eigen muppetpop kan laten maken. Helemaal geweldig. Je kan alles zelf uitkiezen, vorm en kleur van hoofd, ogen en neus. Top!

Verder hebben we niet heel veel bijzonders mee gemaakt. Op een moeder na die om de haverklap ruzie heeft met de kast dan. Eerst stoot ze gisteravond haar gezicht tegen de kast deur en net schopt ze zowat de deur eruit. Ik hoop dat de kast heel blijft tot ons vertrek.

Voor jullie interessant om te weten allemaal. Hmmmmm nee volgens mij niet maar goed dit is wat we vandaag gedaan hebben.

  • 24 Oktober 2012 - 19:53

    Patries:

    Ik hoop dat je moeder heel blijft tot jullie vertrekken...
    Maar ik ben trots op je Engels! Volgende verslagje ook maar in het Engels dan? ;-)
    Veel plezier nog!!!
    Xx

  • 24 Oktober 2012 - 23:24

    Gerda:

    hee meisjes leuk hoor het verslag,ben eigenlijk wel benieuwd wie er wint je moeder of de kast ha ha ha ik ben allang blij dat jullie het naar je zin hebben, het kind heeft vanavond bij ons gegeten was ook heel gezellie en ben benieuwd naar het volgend verslag liefs ab en gerda veel plezier nog doei doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

The Big Apple

Jaja het is weer Eppie story tijd. Dit keer blijft de jongens variant van de productielijn van Beek thuis en gaat de opper uitvoerder mee. Jups ik ga een week samen met moeders op stap.

Zoals al in eerdere verhalen geschreven ben ik in het bezit van een eigen wil, mening en kijk op het leven. Doe ik zo nu en dan lekker eigenwijs en ga ik graag tegen de stroming in.
Mijn moeder daar in tegen is iets rustiger, gereserveerder en denkt langer na over dingen. Is soms stront eigenwijs. Maar een ding moet ik haar na geven ze kan ook heel spontaan en totaal onverwachts uit de hoek komen. Zo spontaan dat ze het zelf niet eens door heeft.
Kortom, buiten het eigenwijze zijn, zijn wij elkaars tegenpolen wat nog wel eens voor leuke situaties zorgt.

Morgen vertrekken we vanaf schiphol naar New York. Waar we zeven dagen lang onze voetsporen achter zullen laten.
Het was wel nog even heel spannend of het wel zou doorgaan. We zijn alle twee ziek geweest afgelopen week. De opper uitvoerder was gammel en had behoorlijke buikpijn en ik lag plat met koorts, hoofd- en buikpijn, misselijk met alle gevolgen van dien en zo slap als een vaatdoek. Maar sinds vandaag ben ik (gelukkig) koorts vrij. Of ik helemaal beter ben? Nee ik voel me nog altijd slap en niet lekker maar t gaat beter dan gister dus we zullen zien wat er komen gaat.
Met de uitvoerder gaat het half om half. De ene keer een beetje beter dan de andere keer. Maar ook

We vertrekken allebei gammel en krakkemikkig maar we hebben er zin an!

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2012

These shoes are made for walkin

26 Oktober 2012

Sandy update en G.I. Joe

25 Oktober 2012

Hurricane Sandy on the way!

24 Oktober 2012

The Yellow Cab

23 Oktober 2012

Tafeltje dekje
Yvon

Achtergrond informatie. Het eerste gelukte product binnen het gezinnetje van ‘van Beek’ was een meisje. Ze kreeg de roepnaam Yvonne maar moest al snel ook naar vele bijnamen luisteren. Acht jaar later lukte het om het volgende product op de wereld te zetten. Dit tweede product was een jongetje geworden en moest luisteren naar de naam Ralph. Zoals wel vaker voorkomt bij nieuwe producten ontbrak ook bij deze twee een duidelijke gebruiksaanwijzing. Niet meegeleverd bij de een, niet bijgevoegd bij de ander. Zelfs niet in het Japans of Arabisch. Jammer voor de omgeving want die moest nu zelf uitvinden hoe er mee om te gaan, wat er van te verwachten en een inschatting te maken naar de capaciteiten. Al snel bleek een van de twee net zo buigzaam en flexibel te zijn als een houtenbint en kreeg dus al snel de bijnaam het ‘houten elfje’. Nummer twee was niet minder houterig maar had ook nog eens proppen gehakt in zijn oren, die vond het niet echt noodzakelijk om te luisteren wat zijn vader te vertelen had. Niet geheel verstandig maar ja. Na deze twee half gebakken producten werd de productie stil gelegd binnen gezin van Beek om verdere productie fouten te verkomen. Met de jaren mee kwamen er steeds meer fouten boven drijven van de twee eerste producten. Van klepperende kleppen tot de meest mooie buttons of van te grote voeten tot een sterke eigen wil. Ook bleken beide in het bezit te zijn van treiterballen gedrag, eigen kijk op het leven te hebben en prettig gestoord te zijn. Dit alles zorgde er voor dat de Eppies het bijzonder goed kunnen vinden met elkaar en meer dan alleen broer en zus zijn. Maatjes door dik en dun! Nou ligt het ons ook nog in de aard om in bijzondere en rare situaties verzeild te raken. Wat nog wel eens lachwekkende verhalen op kan leveren. Dit soort momenten willen we graag met de thuis blijvers delen. Dus lees en reageer gerust!

Actief sinds 29 Mei 2010
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 46150

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 24 September 2013

If you can dream it, you can do it!

20 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

The Big Apple

21 Februari 2012 - 03 Maart 2012

All the way to vancouver

04 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

From east to west!

Landen bezocht: