Dreams can come true - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvon - WaarBenJij.nu Dreams can come true - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvon - WaarBenJij.nu

Dreams can come true

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvon

04 September 2013 | Nederland, Amsterdam

Jaja het is weer Eppie story tijd.
Ook deze keer blijft Ralph thuis. Ik ga op reis en ik neem mee onze opper uitvoerder (mijn moedertje) en Generaal Theelepel gaat mee, beter bekent als 'oma'.
Jups 3 generaties samen op stap.

Zoals al in eerdere verhalen geschreven ben ik in het bezit van een eigen wil en mening en heb ik zo mijn eigen kijk op het leven. Doe ik zo nu en dan lekker eigenwijs en ga ik graag tegen de stroming in.
Mijn moeder daar in tegen is iets rustiger, gereserveerder en denkt langer na over de dingen. Is soms stront eigenwijs. Maar een ding moet ik haar na geven ze kan ook heel spontaan en totaal onverwachts uit de hoek komen. Zo spontaan dat ze het zelf niet eens door heeft.
Kortom, buiten het eigenwijze zijn, zijn wij elkaars tegenpolen wat nog wel eens voor leuke situaties zorgt.
Generaal theelepel is rustig, zal niet het voor touw nemen maar laat ook het kaas niet van dr brood eten en lijkt zo nu en dan afwezig, maar onder tussen..... Ze heeft alles door en in de gaten.
Stopt altijd alles in vakjes en zakjes en is vervolgens altijd van alles kwijt. Hoe zou dat toch komen? Verder bezit ze over een goed gevoel voor humor en kan ze zeer scherp uit de hoek komen. Wat vaak gegiechel in de hand werkt.
Oma heeft al jaren de grote wens om naar Amerika te gaan. Gewoon om te kijken hoe het daar is, wat daar gebeurt en of het echt zo is als de televisie laat zien. De wens is een rondreis te maken door dat grote land. Beginnen aan de ene kant en eindige aan de andere kant en in de tussentijd zien we vanzelf waar we uitkomen, wat we zien en meemaken.

Toen ik ergens begin juni met de mededeling kwam dat de tickets naar New York in de aanbieding waren was de keuze snel gemaakt. Oma reageerde gelijk met de opmerking 'nou dan gaan we naar New York'. Zo begon het met bedenken, kijken, lezen en plannen wat we willen zien. En twee weken later was het rond. De tickets geboekt, auto geregeld, eerste overnachtingen stonden vast en oma dr koffer was aangeschaft. We gaan met zijn drietjes door Amerika. De eerste voetstappen van juf Theelepel zullen gezet worden in New York. Daarna in Denver, een aantal natuurparken, leuke dorpen en steden en om tot slot de laatste stappen te zetten in San Francisco.

Trots en met gezonden spanning gaat ze met ons mee naar de andere kant van de wereld. Wij hebben er zin in en zijn erg benieuwd wat we tegen komen, in welke situaties wij zullen belanden en met welke ervaringen wij terug zullen komen.

• 05 September 2013 - 19:14

Els:

Wat geweldig. Geniet ervan met z'n drieen. Ik blijf het weer volgen hihi. Goeie reis xxxx

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Yvon

Achtergrond informatie. Het eerste gelukte product binnen het gezinnetje van ‘van Beek’ was een meisje. Ze kreeg de roepnaam Yvonne maar moest al snel ook naar vele bijnamen luisteren. Acht jaar later lukte het om het volgende product op de wereld te zetten. Dit tweede product was een jongetje geworden en moest luisteren naar de naam Ralph. Zoals wel vaker voorkomt bij nieuwe producten ontbrak ook bij deze twee een duidelijke gebruiksaanwijzing. Niet meegeleverd bij de een, niet bijgevoegd bij de ander. Zelfs niet in het Japans of Arabisch. Jammer voor de omgeving want die moest nu zelf uitvinden hoe er mee om te gaan, wat er van te verwachten en een inschatting te maken naar de capaciteiten. Al snel bleek een van de twee net zo buigzaam en flexibel te zijn als een houtenbint en kreeg dus al snel de bijnaam het ‘houten elfje’. Nummer twee was niet minder houterig maar had ook nog eens proppen gehakt in zijn oren, die vond het niet echt noodzakelijk om te luisteren wat zijn vader te vertelen had. Niet geheel verstandig maar ja. Na deze twee half gebakken producten werd de productie stil gelegd binnen gezin van Beek om verdere productie fouten te verkomen. Met de jaren mee kwamen er steeds meer fouten boven drijven van de twee eerste producten. Van klepperende kleppen tot de meest mooie buttons of van te grote voeten tot een sterke eigen wil. Ook bleken beide in het bezit te zijn van treiterballen gedrag, eigen kijk op het leven te hebben en prettig gestoord te zijn. Dit alles zorgde er voor dat de Eppies het bijzonder goed kunnen vinden met elkaar en meer dan alleen broer en zus zijn. Maatjes door dik en dun! Nou ligt het ons ook nog in de aard om in bijzondere en rare situaties verzeild te raken. Wat nog wel eens lachwekkende verhalen op kan leveren. Dit soort momenten willen we graag met de thuis blijvers delen. Dus lees en reageer gerust!

Actief sinds 29 Mei 2010