Lekkere broodjes! - Reisverslag uit New York Mills, Verenigde Staten van Yvon - WaarBenJij.nu Lekkere broodjes! - Reisverslag uit New York Mills, Verenigde Staten van Yvon - WaarBenJij.nu

Lekkere broodjes!

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

05 September 2013 | Verenigde Staten, New York Mills

Vanmorgen was het vroeg op en op weg naar schiphol. Oma had vannacht bij ons geslapen dus dat was handig. Alles verliep vlotjes, we hadden wel vertraging maar dat viel reuze mee en was zo voorbij.

In het vliegtuig ging de tijd snel, voor mij tenminste. Ik ben de laatste weken heel veel aan het werk geweest zo zat ik gister nog met mijn kont in Belgie voor de zaak. Door al deze drukte gingen mijn aantal uren slaap nog al naar de maan, want ik liep ze mis omdat ik moest werken. Ook afgelopen nacht had ik maar 2,5 uur geslapen. Dit was duidelijk te merken in het vliegtuig want voor het vliegthuig zijn take-off gemaakt had, had ik mijn touchdown al gehad. Ik heb de startbaan niet gezien en niks gemerkt van het los komen en het verlaten van ons kikkerlandje.
De vlucht verliep verder soepel. Geen gekke dingen, geen rare acties en geen vervelende mensen. Bij het landen kwam ik er achter dat er best wat kinderen in het vliegtuig zaten. Die waren goed opgevoed! Ik heb ze niet gehoord

En toen was er eten! Of mijn smaakpupilen zijn naar de getver of ik ben niet moeilijk en ik eet gewoon wat er komt en waar ik het mee moet doen. We konden kiezen tussen pasta of kip. Zowel oma als ik waar aan de pasta en me moeder ging voor de kip. Hierbij kreeg je een bakje sla, een klein broodje, een blokje kaas, boter, tukkies en choco koekjes.

Ik vond de pasta echt lekker, oma daar in tegen vond er geen donder aan en staakte na twee happen de pasta. De kip was te doen maar met lange tanden. Net als de rest. Ik vond de sla wel lekker en ja dat broodje was anders dan thuis maar ja alles is anders dan thuis.

Aan het einde van de vlucht krijg je dan nog een hartig warm iets (het is niet te defineren) en een bakje ijs. Whahahaha nou was het al Ralph zijn favoriet maar nu ook die van mama. whahahaha die neemt een hap, vertrekt en het scheelde weinig of ze ging kokhalzen. Uiteraard ging het bij mij zonder problemen naar binnen. Bij oma weet ik het niet, die heeft zitten frommelen met de verpakking, servetjes en alle andere klerenzooi. Hihi misschien zit het nu in dr tas. Bewaard voor later.

Oma maakte zich bij het dalen zogen. “Volgens mij is de piloot de weg kwijt.” “Hij ken t niet vinden hoor.” “Ik zie geen landings baan! Dus hij is de weg kwijt hoor.” Hahaha gelukkig voor oma wist de piloot JFK New York te vinden.
Daar gingen op weg naar de douane, er gingen zelfs mensen rennen. en geloof mij dat was niet omdat ze zo graag met de douane ambtenaar wouden praten. Er stond een rij niet normaal meer, ‘De efteling’ is er niks bij. We hadden laatst al gehoord dat er mensen 3 uur in de rij hadden gestaan om door de poorten van New York te mogen. Gelukkig waren wij er binnen een uurtje door heen. En toen troffen wij ook nog een leuke en aardige ambtenaar. Nee echt het was een aardige vent en heel relax. Vooral me moeder kwam een stuk ruster in New York aan dan vorig jaar hahaha Een relaxte start.

Na het inchecken bij het hotel zijn we naar pier 17 gelopen om wat te eten en om koffie te scoren. Oma heeft stiekem een peuk gerookt hahaha en kreeg een beroerte dat er ineens een politie naarst haar zou staan hahaha

Morgen ochtend gaan we als eerste naar Lady Liberty! Dat word trappen lopen :) Let the liberty begin!!!

  • 06 September 2013 - 13:50

    Irma:

    Hoi allemaal,
    Zo te lezen hebben jullie een relaxte start gehad dat is fijn om te horen.
    Jaaa die mama met haar sigaretje, ik hoop dat ze toch nog wel de kans krijgt om er een te roken.
    en dan niet naast een politieman gaan staan he mam?hahahahaha

    ik ben benieuwd hoe ver jullie gaan komen met de trappen vandaag.

    Heel veel plezier met zijn allen en we volgen jullie

    Groetjes xxx van Frans, Irma, Vince en Devon xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York Mills

Yvon

Achtergrond informatie. Het eerste gelukte product binnen het gezinnetje van ‘van Beek’ was een meisje. Ze kreeg de roepnaam Yvonne maar moest al snel ook naar vele bijnamen luisteren. Acht jaar later lukte het om het volgende product op de wereld te zetten. Dit tweede product was een jongetje geworden en moest luisteren naar de naam Ralph. Zoals wel vaker voorkomt bij nieuwe producten ontbrak ook bij deze twee een duidelijke gebruiksaanwijzing. Niet meegeleverd bij de een, niet bijgevoegd bij de ander. Zelfs niet in het Japans of Arabisch. Jammer voor de omgeving want die moest nu zelf uitvinden hoe er mee om te gaan, wat er van te verwachten en een inschatting te maken naar de capaciteiten. Al snel bleek een van de twee net zo buigzaam en flexibel te zijn als een houtenbint en kreeg dus al snel de bijnaam het ‘houten elfje’. Nummer twee was niet minder houterig maar had ook nog eens proppen gehakt in zijn oren, die vond het niet echt noodzakelijk om te luisteren wat zijn vader te vertelen had. Niet geheel verstandig maar ja. Na deze twee half gebakken producten werd de productie stil gelegd binnen gezin van Beek om verdere productie fouten te verkomen. Met de jaren mee kwamen er steeds meer fouten boven drijven van de twee eerste producten. Van klepperende kleppen tot de meest mooie buttons of van te grote voeten tot een sterke eigen wil. Ook bleken beide in het bezit te zijn van treiterballen gedrag, eigen kijk op het leven te hebben en prettig gestoord te zijn. Dit alles zorgde er voor dat de Eppies het bijzonder goed kunnen vinden met elkaar en meer dan alleen broer en zus zijn. Maatjes door dik en dun! Nou ligt het ons ook nog in de aard om in bijzondere en rare situaties verzeild te raken. Wat nog wel eens lachwekkende verhalen op kan leveren. Dit soort momenten willen we graag met de thuis blijvers delen. Dus lees en reageer gerust!

Actief sinds 29 Mei 2010
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 46185

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 24 September 2013

If you can dream it, you can do it!

20 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

The Big Apple

21 Februari 2012 - 03 Maart 2012

All the way to vancouver

04 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

From east to west!

Landen bezocht: