Flying Blue - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Yvon - WaarBenJij.nu Flying Blue - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Yvon - WaarBenJij.nu

Flying Blue

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

07 September 2013 | Verenigde Staten, Denver

De dag begon lekker relax vandaag. Rustig aan alles inpakken en klaar maken voor de vlucht van vanavond. Om 18:30 zouden we worden opgepikt door een taxi die ons naar het JFK zou brengen. We hadden dus alle tijd en dan is de vraag wat gaan we nog doen vandaag. Oma was de drukte een beetje zat, ze had genoeg van de chaos. Dus we gingen niet nog een keer richting Time Square, geen toeristische trekpleisters en geen vooral geen chaos. Nou is dat een beetje lastig in een stad als New York. Maar goed we gingen een poging wagen.

Hihi met de start liep het al mis. Je kan New York niet laten passeren voor je in de super winkel bent geweest waar je design kleding en/of accessoires koopt met dikke vette korting. Maar ja dikke vette korting betekend ook dikke vette rijen vol met mensen. Oma volgde mama op de voet die van links naar rechts ging en tussen alle tassen door haar nieuwe tas zocht.

De opluchting was dan ook groot toen we met gevulde plastic tassen de chaotisch kassa met tetterende medewerkers hadden verlaten en buiten op de stoep stonden. Er moest geplast worden en aan de overkant zat Starbucks een betere combinatie kan je niet treffen.

Het voordeel van Amerika is dat je overal gratis internet hebt.Dus tussen door even contact met Ralph. Er moest even overleg gepleegd worden over een tas. Wel, niet, wel, niet, ‘weet je ik loop nog ff naar binnen en maak ik een foto voor je. Dus terug de drukte van de winkel in, terug naar Starbucks voor het internet en uit eindelijk terug de winkel in om de tas toch maar te kopen. Een half uur laten stonden we weer buiten, inmiddels was het nog drukker dan daarvoor. Oma hebben we al die tijd maar even bij de Starbucks laten zitten.

Na weer een loopie van een 1,5 uur was het tijd om wat te eten. We hadden een leuke zaak gevonden met lekkere broodjes en misschien nog wel belangrijker hele goeie stoelen. Het is dan ook niet raar dat we daar een hele tijd gezeten hebben. En als je daar dan zo zit hoe leuk is het dan om naar andere mensen te kijken. Gewoon kijken naar hoe mensen doen en bewegen, reageren op elkaar of om te zien wat voor keuzes ze maken. Ik kan daar echt van genieten.
Zo kwam er een Itiliaans gezin binnen. Althans dat denk ik want zo klonk het ongeveer. Vader, moeder en 3 kinderen. Oke wat willen jullie eten, dit of dat of toch maar weer dit. Na 20 minuten waren ze er uit en alles had iets te eten althans de ene een beetje meer dan de ander. Moeder was niet in dr hum, die had een pest bui en dat was duidelijk te horen, jaja dat klinkt al snel zo in het Itiiliaans maar het was ook te zien. Vader vond het allemaal wel best., de oudste zoon bemoeide zich vooral met de middelste en de jongste was blond en lichte ogen, leek op zijn vader en broers. Hmmm wat is daar misgegaan hahahaha. En deed vooral wat hij zelf wou.
Na veel gekibbel en gesnauw zat alles erin en kon hun ‘See New York’ weer doorgaan.

Voor ons was het ook weer tijd om door te gaan. Op weg naar Battery park waar we langs het water lekker hebben kunnen genieten van het uitzicht, het zonnetje en een lekker windje. Super gewoon.

Rond 6 uur waren we terug bij het hotel. Nog even wat in de koffer doen, nog even rommelen in de handbagage en de camera uit elkaar halen en opruimen. En daarna wachten op de taxi.

Den beste man was een Chinees, geen enkel probleem natuurlijk, was t niet het accent dat hij had. Chinezen zijn soms al een iets moeilijker te verstaan, New Yorkers die echt plat New Yorks praten zijn ook niet altijd even goed te verstaan. Als je die twee combineert krijgen je een moeilijk verstaanbare Chinees die plat New Yorks praat. En daar is dus geen donder van te verstaan!
Hij moest alles 2 of 3 keer zeggen voor ik hem begreep. Hij vroeg of we naar JFK moesten ik verstond jafckie ja daar is wel iets uit te halen van JFK maar niet als het uit gesproken wordt met de snelheid van het licht. Mijn hemel!

Aan mijn gezicht was blijkbaar te zien dat ik er geen donder van begreep want hij ging in de herhaling alleen op exact dezelfde manier. Niet langzamer of duidelijker, nee gewoon precies hetzelfde. En dit herhaalde zich een paar keer bij alles wat hij zei.

Ja en toen kwam de vraag welke maatschappij. ‘BlueJet’ ‘BlueJet?’ ‘Ja BlueJet” Nu vertrok zijn gezicht. ik noemde iets op wat niet bestond. Dus ik ‘O God ik heb tickets van een niet bestaande maatschappij’ Hahahaha maar het viel mee de maatschappij heette JetBleu. Acht wat scheelt het. Ik verzon er een airline bij!
JetBleu was een prima b maatschappij. Je wordt netjes geholpen zowel op de grond als in de lucht, het vliegtuig was netjes en de beenruimte is echt perfect. Ik had ruimte over! Ik kon zelfs met mijn benen over elkaar zitten, geen enkel probleem :)

De vlucht verliep verder goed en zonder problemen. Na het ophalen van de koffers was het wachten op de shuttle bus naar het hotel.

Morgen moeten we als eerste de auto ophalen en daarna zien we wel wat we in Denver haag doen.

Verslag uit: Verenigde Staten, Denver

Yvon

Achtergrond informatie. Het eerste gelukte product binnen het gezinnetje van ‘van Beek’ was een meisje. Ze kreeg de roepnaam Yvonne maar moest al snel ook naar vele bijnamen luisteren. Acht jaar later lukte het om het volgende product op de wereld te zetten. Dit tweede product was een jongetje geworden en moest luisteren naar de naam Ralph. Zoals wel vaker voorkomt bij nieuwe producten ontbrak ook bij deze twee een duidelijke gebruiksaanwijzing. Niet meegeleverd bij de een, niet bijgevoegd bij de ander. Zelfs niet in het Japans of Arabisch. Jammer voor de omgeving want die moest nu zelf uitvinden hoe er mee om te gaan, wat er van te verwachten en een inschatting te maken naar de capaciteiten. Al snel bleek een van de twee net zo buigzaam en flexibel te zijn als een houtenbint en kreeg dus al snel de bijnaam het ‘houten elfje’. Nummer twee was niet minder houterig maar had ook nog eens proppen gehakt in zijn oren, die vond het niet echt noodzakelijk om te luisteren wat zijn vader te vertelen had. Niet geheel verstandig maar ja. Na deze twee half gebakken producten werd de productie stil gelegd binnen gezin van Beek om verdere productie fouten te verkomen. Met de jaren mee kwamen er steeds meer fouten boven drijven van de twee eerste producten. Van klepperende kleppen tot de meest mooie buttons of van te grote voeten tot een sterke eigen wil. Ook bleken beide in het bezit te zijn van treiterballen gedrag, eigen kijk op het leven te hebben en prettig gestoord te zijn. Dit alles zorgde er voor dat de Eppies het bijzonder goed kunnen vinden met elkaar en meer dan alleen broer en zus zijn. Maatjes door dik en dun! Nou ligt het ons ook nog in de aard om in bijzondere en rare situaties verzeild te raken. Wat nog wel eens lachwekkende verhalen op kan leveren. Dit soort momenten willen we graag met de thuis blijvers delen. Dus lees en reageer gerust!

Actief sinds 29 Mei 2010