Greet is back! - Reisverslag uit Thornton, Verenigde Staten van Yvon - WaarBenJij.nu Greet is back! - Reisverslag uit Thornton, Verenigde Staten van Yvon - WaarBenJij.nu

Greet is back!

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

09 September 2013 | Verenigde Staten, Thornton

Het was tijd voor de auto. Wat een drama! We waren goed op weg, met de shuttlebus terug naar het vliegveld, met de volgende shuttlebus van het vliegveld naar de verhuurmaatschappij, auto ophalen en onderweg. Maar na de koffie ging het mis. De auto schakelde niet meer en hij gaf de ene warning na de andere. Gezanik over de benzine dop, klep en nog meer. Dus daar gingen we, bellen met het hoofdkantoor. Dan krijg je een meid aan de telefoon die onverstaanbaar ratelt en begint te tetteren als je niet snel genoeg je antwoord geeft. En dan mag ik nog blij zijn dat ik goed Engels spreek en me goed verstaanbaar kan maken.
Het draaide er op uit dat we terug konden naar het punt waar we de auto hadden opgepikt. Gelukkig waren we nog niet ver en waren we binnen een uur weer op weg met onze nieuw auto. Dezelfde dikke bak die van alle gemakken is voorzien.

Greet is back! Ook dit keer hebben we een GPS bij de auto. Sterker nu met de nieuwe auto hebben we twee systemen waar we op terug kunnen vallen hahaha.
Maar goed Greet is terug, ze praat nog net zo moeilijk en gebruikt nog dezelfde rare taal. Als ze dr mond moet houden gaat ze praten en zodra ze wat had moeten zeggen houdt ze dr kwek. Heel handig! Kortom er is dus nog geen vooruit gang geboekt met het ontwikkelen van Greet. Het enige verschil is dat Greet nu met een steun aan het raam bevestigd zit en niet meer op het dashboard heen en weer denderd.

Poging twee om de ‘Botanic garden’ van Denver te bezoeken ging in. De auto deed het prima en gaf geen problemen dus daar lag het niet meer aan. Greet deed ook niet moeilijk dus dat was ook het punt niet. En walla daar was ineens de ‘botanic garden’ Hupsekee de parkeer plaats op en naar binnen.

De tuin was prachtig. Het park is op gesplits is in verschillende delen, zo hebben ze een stuk Africa, Rockies, Japanse tuin en hele mooie vijvers. De bloemen zijn geweldig, ze hebben mooie kleuren en bijzondere vormen. Je ziet bloemen of planten die je van zijn lang zal ze leven nog niet gezien had.

Oma zag je helemaal ontspannen. Alle chaos van de afgelopen dagen lag achter haar en ze was zichtbaar aan het genieten van de bloemen en planten. De tuin had ongeveer dezelfde werking om onze opzichter want ook die genoot van de rust en alles wat er te zien was.

Omdat er tijd verloren was gegaan met het heen en weer sjezen voor die auto was er niet veel tijd meer over. Dus meer dan dat hebben we niet gedaan. Ja boodschappen maar om daar nou over uit te wijde hier vind ik niet echt nodig. Ja, ze hebben appels en peren en heel veel andere klerezooi net als de AH, Hoogvliet of Jumbo.

Verslag uit: Verenigde Staten, Thornton

Yvon

Achtergrond informatie. Het eerste gelukte product binnen het gezinnetje van ‘van Beek’ was een meisje. Ze kreeg de roepnaam Yvonne maar moest al snel ook naar vele bijnamen luisteren. Acht jaar later lukte het om het volgende product op de wereld te zetten. Dit tweede product was een jongetje geworden en moest luisteren naar de naam Ralph. Zoals wel vaker voorkomt bij nieuwe producten ontbrak ook bij deze twee een duidelijke gebruiksaanwijzing. Niet meegeleverd bij de een, niet bijgevoegd bij de ander. Zelfs niet in het Japans of Arabisch. Jammer voor de omgeving want die moest nu zelf uitvinden hoe er mee om te gaan, wat er van te verwachten en een inschatting te maken naar de capaciteiten. Al snel bleek een van de twee net zo buigzaam en flexibel te zijn als een houtenbint en kreeg dus al snel de bijnaam het ‘houten elfje’. Nummer twee was niet minder houterig maar had ook nog eens proppen gehakt in zijn oren, die vond het niet echt noodzakelijk om te luisteren wat zijn vader te vertelen had. Niet geheel verstandig maar ja. Na deze twee half gebakken producten werd de productie stil gelegd binnen gezin van Beek om verdere productie fouten te verkomen. Met de jaren mee kwamen er steeds meer fouten boven drijven van de twee eerste producten. Van klepperende kleppen tot de meest mooie buttons of van te grote voeten tot een sterke eigen wil. Ook bleken beide in het bezit te zijn van treiterballen gedrag, eigen kijk op het leven te hebben en prettig gestoord te zijn. Dit alles zorgde er voor dat de Eppies het bijzonder goed kunnen vinden met elkaar en meer dan alleen broer en zus zijn. Maatjes door dik en dun! Nou ligt het ons ook nog in de aard om in bijzondere en rare situaties verzeild te raken. Wat nog wel eens lachwekkende verhalen op kan leveren. Dit soort momenten willen we graag met de thuis blijvers delen. Dus lees en reageer gerust!

Actief sinds 29 Mei 2010