Do you need my passport? - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Yvon - WaarBenJij.nu Do you need my passport? - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Yvon - WaarBenJij.nu

Do you need my passport?

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

10 September 2013 | Verenigde Staten, Estes Park

Over vandaag valt niet heel veel te vertellen. Het weer is hier erg slecht, regen en dikke mist.
Erg jammer maar het is niet anders.

De dag begon met een warning. Jaja we hebben een super de luxe auto maar de een warning na de andere meld zich aan. Dit keer was het een waarschuwing over de banden, er zou iets mis zijn met de spanning van de banden. Dus wij naar een pompstation. Maar wat mag er in de banden en hoe werkt dat hier. Ik kwam tot de ontdekking dat er 40 ??? in mocht. Ze werken hier dus niet met bar, ze werken hier sowieso niet zoals dat bij ons gaat.

De man die voor mij stond vroeg ik om hulp, het was dat zijn vrouw tegen me begon te kletsen en zei dat hij me moest helpen anders had hij me lekker laten staan. hmmm wat hij uiteindelijk ook deed. Maar goed er is ook nog een winkel bij zo'n pomp station dus ik naar binnen en vragen hoe dat in zijn werk gaat. Ik kreeg een apparaatje en een super korte uitleg.
Ik gaf hun voor de zekerheid ook een warning. 'If you hear a loud bang……' Hahaha maar het had wel effect! Ik kwam terug bij de auto en er stond een man van het pompstation naast de auto met de mededeling 'ik help je wel even' hahaha! Thank you, thank you!
Banden waren op gepompt en de warning was verdwenen. Ik ben toch wel blij met mijn auto gebakie van thuis. Geen warning voor mijn tankdop, deuren, riemen of banden. Geen knipperende dingen of lichtjes die aanblijven. Gewoon simpel! Bandje plat dan moet je naar de pomp!

Ondanks het weer zijn we wel de rocky's in gegeaan. Bij de ingang van het park moet je betalen of je moet een parkenpas laten zien (als je die hebt). Uiteraard en dat geld voor ons kan je ook een pas kopen. Dus ik zeg dat tegen die Pino in dat hokje dat ik een pas wil kopen en vraag of hij ook mijn paspoort nodig hebt. Als je die pas gebruikt moet je ook je paspoort laten zien.
Ik was nog niet klaar met praten en hij begon al te tetteren. I NEED MONEY!!!!! Pff ja koekebakker ik ook! Dus mijn pas heb je niet nodig hahaha De etterbak die ik dan ben om er dan lekker blond nog een keer naar te vragen. Irritatie snaar geraakt whahahaha

Van de bergen was niet veel te zien. Ze zijn wel naar boven gereden, in de hoop dat het beter zou worden maar dat was valse hoop. Verder dan 5 meter was niks te zien, hmmm ja wit dat wel.
Boven op de berg zat een toeristen informatie station en een winkel/broodjes tent. Een broodje ging er wel in dus wij de auto uit. Voor dat je die uit was was je 5 minuten verder want je werd net zo hard weer terug geblazen en je was gelijk verzopen. Zodra je de deur open deed werd er gelijk een regenvlaag de auto in geblazen. En het was er Koud! Zo Koud!

Het broodje was lekker maar veel en veel te veel, de koffie was niet te haggelen en de koek hmmm ja de koek. Ik had een een choco chip cookie. Thuis kan ik die echt niet laten liggen in de winkel, die vind ik zo lekker. Dus ik dacht hier moet hij nog beter zijn. Gatverdamme als ik er nog aan denk moet ik weer bijna kokhalzen. Bleeeee! Ik zal niet in details treden maar ik heb er geen hap van opgegeten. Getverderie!
Eenmaal beneden hebben we de starbucks opgezocht om het goed te maken. hahaha.

Ondanks de mist hebben we wel wat gezien. Er liep een hele kudde herten of beter gezegd van de Elk. Met daarbij een hele kudde mensen met camera's. Ik net zo goed hoor! :)
Oma kwam ook een stukje naar boven om een foto te maken hahaha is ze zo met dr fototoestel bezig dat ze vergeet dr evenwicht te bewaren hahaha gaat ze bijna weer naar beneden. Ik kon haar nog net op tijd vast grijpen hahaha
Ook heb ik (was alleen op dat moment) 1 chipmunk gezien en ja ook op de foto staan!!

Morgen is het tijd om in de auto door te brengen. We gaan op weg naar Cody een lange dag rijden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Estes Park

Yvon

Achtergrond informatie. Het eerste gelukte product binnen het gezinnetje van ‘van Beek’ was een meisje. Ze kreeg de roepnaam Yvonne maar moest al snel ook naar vele bijnamen luisteren. Acht jaar later lukte het om het volgende product op de wereld te zetten. Dit tweede product was een jongetje geworden en moest luisteren naar de naam Ralph. Zoals wel vaker voorkomt bij nieuwe producten ontbrak ook bij deze twee een duidelijke gebruiksaanwijzing. Niet meegeleverd bij de een, niet bijgevoegd bij de ander. Zelfs niet in het Japans of Arabisch. Jammer voor de omgeving want die moest nu zelf uitvinden hoe er mee om te gaan, wat er van te verwachten en een inschatting te maken naar de capaciteiten. Al snel bleek een van de twee net zo buigzaam en flexibel te zijn als een houtenbint en kreeg dus al snel de bijnaam het ‘houten elfje’. Nummer twee was niet minder houterig maar had ook nog eens proppen gehakt in zijn oren, die vond het niet echt noodzakelijk om te luisteren wat zijn vader te vertelen had. Niet geheel verstandig maar ja. Na deze twee half gebakken producten werd de productie stil gelegd binnen gezin van Beek om verdere productie fouten te verkomen. Met de jaren mee kwamen er steeds meer fouten boven drijven van de twee eerste producten. Van klepperende kleppen tot de meest mooie buttons of van te grote voeten tot een sterke eigen wil. Ook bleken beide in het bezit te zijn van treiterballen gedrag, eigen kijk op het leven te hebben en prettig gestoord te zijn. Dit alles zorgde er voor dat de Eppies het bijzonder goed kunnen vinden met elkaar en meer dan alleen broer en zus zijn. Maatjes door dik en dun! Nou ligt het ons ook nog in de aard om in bijzondere en rare situaties verzeild te raken. Wat nog wel eens lachwekkende verhalen op kan leveren. Dit soort momenten willen we graag met de thuis blijvers delen. Dus lees en reageer gerust!

Actief sinds 29 Mei 2010
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 46179

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 24 September 2013

If you can dream it, you can do it!

20 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

The Big Apple

21 Februari 2012 - 03 Maart 2012

All the way to vancouver

04 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

From east to west!

Landen bezocht: