Woudlopers en roofvogels - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yvon - WaarBenJij.nu Woudlopers en roofvogels - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yvon - WaarBenJij.nu

Woudlopers en roofvogels

Door: crazyeppies

Blijf op de hoogte en volg Yvon

22 Februari 2012 | Canada, Vancouver

Nog altijd geen internet en mijn woorden van het appartement neem ik ook terug want zo goed is het allemaal niet. Handdoeken hebben voor twee personen. Dus een van ons moet drogen bij lucht.
We hebben wel gebeld voor het internet maar om internet te krijgen moeten we zelf de profider bellen. Zo zout heb ik het nog nooit gegeten.
We hadden een sleutel voor de garage maar geen garagepleknummer. Met gevolg zo stonden wij vannacht op iemand zijn plekje. Die was dus boos bij de congerge gaan klagen. Misschien moet ik de auto ff checken op krassen en deuken hahaha.

Vanmorgen zijn we als eerst opzoek gegaan naar wat te eten. Want de koelkast was nog behoorlijk leeg. Hihi we kwamen uit bij een winkelcentrum, de boodschappen store zat er niet maar we hebben wel een heel lekker broodje kunnen eten. Er was nog even stress om een creditcard maar dat was al snel op gelost.
We kunnen hier met onze ing-pas niet pinnen. Heel handig als we alle drie een ing-pas hebben. Dit wisten we al wel voor we vertrokken en we zijn even navraag gaan doen bij de ing. Zij hebben vanwege het skimgevaar alle transacties stop gezet. Dus das dikke vette pech. Gelukkig hebben we wel een creditcard maar als je geen pin weet van die kaart heb je toch wel even een probleem.
Na het rondje door het winkelcentrum en geen boodschap verder zijn we op pad gegaan richting Stanley Park. Een mooi natuurpark down town. We hadden echt super mooi weer. Het zonnetje scheen en het was super lekker lente weer. Ik heb de hele middag geen jas aangeraakt.
Je kan met de auto door het park en dan kom je vanzelf punten tegen waar je kan stoppen of waar mooie dingen te zien zijn. Vervolgens kan je dan een stuk wandelen of op een bankje genieten van het uitzicht. En dat het uitzicht mooi was, was zeker zo. De nodige foto’s zijn weer geschoten.
Maar het meeste ben ik trots op de foto’s van een bold eagle. Dit is de adelaar met een witte kop en gele snavel en poten. Ik had hem de USA al gespot maar niet op de foto gekregen. We waren op het strand van Vancouver. En daar vlogen er drie, drie roofvogels. Super mooi .

Ralph was met een kaart van het park uitgerust. Ondanks dat het niet zijn hobby is om kaart te lezen. Niet dat hij het niet kan want tot het kleinste straatje heeft hij gespot of gezien. Maar blijkbaar had hij er genoeg van en moest kirs het overnemen. En wat ze zegt: ‘zo kleine woudlopertjes ….‘ Wat hmmm wie is hier de kleinste?!?!?! Maar we hebben goed opgelet wat onze padvinder ons vertelde en waar we heen moesten.

Na ons woudlopen zijn we boodschappen gaan doen en terug naar het appartement gegaan. Om 7 uur zouden we bij een restaurant zijn om met de andere te eten. Het was erg gezellig met elkaar en we hebben veel gelachen. Het eten was erg lekker.
Daarna zijn Glenn, Leandro en Karen met ons meegereden om naar ons niet werkende internet te kijken. Zoals je begrijpt doet het het nu. Maar de verbinding is alles behalve top. Trager dan traag!!!! Pfff Om moe van te worden hahaha. Of zou dat komen omdat ik gewoon naar bed moet?

• 29 Februari 2012 - 19:24

Marielle:

Wat grappig!!! Die indianen-palen heb ik ook nog in een foto-boek zitten van onze vakantie in Canada. Alleen waren wij er in het voorjaar/ mei... klein verschil. Zo te lezen hebben jullie het heerlijk. Enjoy!

Verslag uit: Canada, Vancouver

Yvon

Achtergrond informatie. Het eerste gelukte product binnen het gezinnetje van ‘van Beek’ was een meisje. Ze kreeg de roepnaam Yvonne maar moest al snel ook naar vele bijnamen luisteren. Acht jaar later lukte het om het volgende product op de wereld te zetten. Dit tweede product was een jongetje geworden en moest luisteren naar de naam Ralph. Zoals wel vaker voorkomt bij nieuwe producten ontbrak ook bij deze twee een duidelijke gebruiksaanwijzing. Niet meegeleverd bij de een, niet bijgevoegd bij de ander. Zelfs niet in het Japans of Arabisch. Jammer voor de omgeving want die moest nu zelf uitvinden hoe er mee om te gaan, wat er van te verwachten en een inschatting te maken naar de capaciteiten. Al snel bleek een van de twee net zo buigzaam en flexibel te zijn als een houtenbint en kreeg dus al snel de bijnaam het ‘houten elfje’. Nummer twee was niet minder houterig maar had ook nog eens proppen gehakt in zijn oren, die vond het niet echt noodzakelijk om te luisteren wat zijn vader te vertelen had. Niet geheel verstandig maar ja. Na deze twee half gebakken producten werd de productie stil gelegd binnen gezin van Beek om verdere productie fouten te verkomen. Met de jaren mee kwamen er steeds meer fouten boven drijven van de twee eerste producten. Van klepperende kleppen tot de meest mooie buttons of van te grote voeten tot een sterke eigen wil. Ook bleken beide in het bezit te zijn van treiterballen gedrag, eigen kijk op het leven te hebben en prettig gestoord te zijn. Dit alles zorgde er voor dat de Eppies het bijzonder goed kunnen vinden met elkaar en meer dan alleen broer en zus zijn. Maatjes door dik en dun! Nou ligt het ons ook nog in de aard om in bijzondere en rare situaties verzeild te raken. Wat nog wel eens lachwekkende verhalen op kan leveren. Dit soort momenten willen we graag met de thuis blijvers delen. Dus lees en reageer gerust!

Actief sinds 29 Mei 2010